Η λίστα ιστολογίων μου

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ


          Ο τραυλισμός είναι μια διαταραχή της φυσιολογικής ροής και του ρυθμού της ομιλίας, που δεν ανταποκρίνεται στην ηλικία του παιδιού. Συνήθως εμφανίζεται μεταξύ 2-7 ετών, σε μια ηλικία ευαίσθητη, αφού σε αυτή την ηλικία το παιδί ανπτύσσει σημαντικά το λόγο του. Μάλιστα παρατηρείται περισσότερο σε αγόρια παρά σε κορίτσια (3:1). Ο τραυλισμός εκδηλώνεται σε προσχολική και σχολική ηλικία με τρία είδη συμπεριφορών: βασικές ή πρωταρχικές, δευτερεύουσες, συναισθήματα και πεποιθήσεις.




ΒΑΣΙΚΕΣ ή ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ - ΛΕΚΤΙΚΕΣ

Τραυλικές (- σοβαρές): Δυσρυθμίες σε λέξεις
  1. Επαναλήψεις ήχων, συλλαβών (π.χ. κ-κ-κ-κότα, πα-πα-πάνω)
  2. Επιμηκύνσεις ήχων, που ακούγονται ή όχι (π.χ. θθθθθθέλω)
  3. Επαναλήψεις μονοσύλλαβων λέξεων (π.χ. και-και-και)
  4. Μπλοκαρίσματα (π.χ. π……όρτα)
Μη τραυλικές (-λιγότερο σοβαρές): Δυσρυθμίες ανάμεσα σε λέξεις
  1. Παρεμβολές (π.χ. ‘ααα…’, ‘εεε…’, ‘λοιπόν’)
  2. Αναθεωρήσεις (π.χ. χθες το βββ…(βράδυ) νύχτα)
  3. Επαναλήψεις φράσεων και πολυσύλλαβων λέξεων (π.χ. Ήθελα να πάω – να πάω).

ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ

  1. Διαφυγή (κλείσιμο ματιών, κούνημα κεφαλής, κορμού ή άκρων, εξώθηση της γλώσσας, για την ολοκλήρωση μιας λέξης ή μιας φράσης)
  2. Αποφυγή (αλλαγή λέξης για την αποφυγή τραυλικού επεισοδίου, χρήση περιφράσεων)

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ
  1. Αποτυχία
  2. Αμηχανία
  3. Φοβίες
  4. Απογοήτευση
  5. Εχθρικότητα
  6. Χαμηλή αυτοεκτίμηση
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

          Αν ένα παιδί χρήζει εξατομικευμένου προγράμματος θεραπείας και δεν ενταχθεί άμεσα τότε με το πέρασμα του χρόνου και τη συνειδητοποίηση του τραυλισμού από το παιδί, μπορεί να εκδηλωθεί αποφυγή ή παραίτηση από την επιθυμία να επικοινωνήσει λεκτικά. Η προσπάθεια που κάνει το παιδί που τραυλίζει να σταματήσει ή να αποφύγει τον τραυλισμό, του προκαλεί έντονη ψυχολογική πίεση και πιθανώς μια αίσθηση ανεπάρκειας και ματαίωσης της επιθυμίας για επικοινωνία. Τα συναισθήματα που αναπτύσσονται σχετικά με τον τραυλισμό αποτελούν τα λεγόμενα εσωτερικά χαρακτηριστικά του, τα οποία αυξανόμενα με το χρόνο τον συντηρούν.
          Παρότι δεν υπάρχει θεραπεία με την έννοια της ίασης, στόχος των θεραπευτικών προγραμμάτων είναι το παιδί να μπορέσει να μορφοποιήσει ή να τροποποιήσει τον τραυλισμό του με μεθόδους που θα έχουν σαν αποτέλεσμα:
  • Εύκολο και αποδεκτό τρόπο ομιλίας
  • Αύξηση της ευφράδειας
  • Μείωση της συχνότητας και έντασης των επεισοδίων του τραυλισμού
  • Ευκολότερη επικοινωνία
  • Έλεγχο των συναισθημάτων του σχετικά με τον τραυλισμό.

Πηγή: ikid centers
http://www.ikidcenters.com/%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7/%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%87%CF%8E%CE%BD/%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%85%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82/

Συνολικές προβολές σελίδας