Η λίστα ιστολογίων μου

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Εξωσχολικές δραστηριότητες.......

Η πρώτη μας εξωσχολική δραστηριότητα ήρθε πολύ πριν πάμε σχολείο! Δεν ξέρω ακόμα αν είμαι υπέρ ή κατά. Θεωρώ όμως οτι παν μέτρον άριστον. Όπως έλεγα λοιπόν νωρίτερα, η δική μας πρώτη εξωσχολική δραστηριότητα ήρθε στα δυομισι χρόνια της μεγάλης μου κόρης. Πιθανόν να σας φαίνεται αστείο ή ακόμη και παράλογο, όμως έτσι είναι. Και αντιλήφθηκα οτι μπορεί να συμβαίνει αυτό, επειδή μεγαλώνω δυο παιδιά ίδιου φύλου, πολύ κοντά ηλικιακά που όμως είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Για να μην ξεφεύγω λοιπόν από το θέμα, μου ζήτησε η μικρή να μάθει αγγλικά! Αυτό συνέβη κατά πάσα πιθανότητα, για δυο λόγους: Πρώτον, έβλεπε πολλές ταινίες κινουμένων σχεδίων στο youtube και πολλές απο αυτές ήταν στα αγγλικά ή στα γερμανικά ή σε κάποια άλλη ξένη γλώσσα που δεν καταλάβαινε. Και ουσιαστικά, αυτό μου είπε, ότι δηλ. θέλει να μάθει να μιλάει κι έτσι, για να καταλαβαίνει τι λένε οι ήρωες! Ο δεύτερος λόγος, είναι μια φίλη μου που την συμπαθεί ιδιαίτερα η κόρη μου, η οποία είναι καθηγήτρια αγγλικών και της το είχε εξηγήσει τι σημαίνει αυτό. Θεωρώ λοιπόν πως για να κερδίσει χρόνο με την φίλη, το ζήτησε.... άλλωστε από την πρώτη στιγμή είπε ότι θέλει να κάνει μάθημα με τη φίλη μου αυτή, που κάνει μάθημα και σε άλλα παιδάκια! Μετά από συζήτηση λοιπόν, αποφασίσαμε να το ξεκινήσουμε σαν παιχνιδάκι. Είδαμε ότι έχει πρόοδο και το ζητάει όλο και περισσότερο κι έτσι το συνεχίζουμε μέχρι και σήμερα. Το αποτέλεσμα είναι θετικό φυσικά για την ίδια, όπως επίσης και για την μικρότερη κόρη μου, που ακούγοντας τους διαλόγους μας μέσα στο σπίτι, άρχισε να μιλάει κι εκείνη αγγλικά! Έπειτα από λίγο καιρό, ξεκινήσαμε και χορευτικό και ζωγραφική! Εκεί πλέον κατηγορήθηκα ότι υποχρεώνω το παιδί μου να κάνει πολλά πράγματα κι ότι το κουράζω....... Κι εδώ έρχομαι να απαντήσω ότι δεν είναι όλα τα παιδιά το ίδιο!!!! Υπάρχουν παιδιά που έχουν ταλέντα και πρέπει να τα υποστηρίξουμε και υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν και χρειάζονται "σπρώξιμο"... όχι όμως πίεση! Μετά από την εμπειρία που απέκτησα, τολμώ να πω ότι είναι προτιμότερο να εξωθούμε τα παιδιά σε τέτοιου είδους δραστηριότητες, όταν είναι μικρά και δεν έχουν μαθήματα, ούτως ώστε όταν πάνε στο δημοτικό να είναι συνηθισμένα σε αυτό που κάνουν και να μην τους έρχεται μεγάλο το "φόρτωμα". Έπειτα, σε αυτή την ηλικία των τεσσάρων και πέντε ετών, δεν γίνεται κανονικό μάθημα, αλλά μια εισαγωγή και μια εξοικίωση με την κάθε δραστηριότητα. Και τέλος, προτιμότερο είναι να πληρώνω και το παιδί μου να διασκεδάζει-μαθαίνοντας, παρά να δίνω τα λεφτά μου από δω κι από κει, χωρίς να προσφέρω ουσιαστικές γνώσεις και τεχνικές στο παιδί μου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας